♣ 3 ♣

Efter mycket jobb så kunde man faktiskt börja tänka på tävlingsdelen. Men som start åkte vi till Alex och hoppade en clear round hos henne. Det tog mig 10minuter när jag hade gått in på banan att få honom tillräckligt avslappnad för att kunna hoppa! Man kan lugnt säga att en osäkerhet inför att börja tävla kom här. Därför att det tog mig 10minuter att lugna honom, på banan har man 45sekunder på sig! Men enda sättet att vänja oss var ju att börja tävla. Först ville jag åka runt till olika ridhus och bara rida så att han fick vänja sig. Gjorde dock aldrig det av någon anledning, kanske inte fanns tiden?

Nu började det iaf gå riktigt bra. Vi lärde känna varandra och Fargo blev finare för varje dag som gick!  Här är en film från slutet av mars.

Den 22maj 2011 åkte vi till Nordhalland och hoppade clear round. Alex kom och hjälpte mig att rida fram. Fargo var lite gnäggig och spänd, men då, precis som nu så känns det lugnare och blir bättre när man sitter på honom än när man stå bredvid när han håller på. Hoppade 80+90cm. I 80 fick vi ett stop och ett pet och i nittio typ 20 fel eller något! Men inga stop.


Ja som ni ser var det lite mer kämpigt då än nu. Han har inte alltid gjort allt jag bett om! Men han var ändå mycket bättre och vi klarade oss på de 45 sekunderna. Så en vecka efter drog vi iväg på vår första riktiga tävling. Åkte med Jenni som skulle hoppa Challe.

Då blev det 90 och 100cm. Så vi har varit länge på höjden 1meter men ja, rundorna ser lite annorlunda ut idag mot hur de såg ut då, kaoos..

 Åh gud nu blev jag tvungen att titta på någon film från i år för att känna mig lite bra, haha ;) Jaja, nu började vi tävla lite granna i maj och juni. Den 19:e juni 2011 åkte vi till Himedalen på en tävling på gräs, tillsammans med Jenni och Challe även denna gång. Det gick bra, men i 1meter rundan så snubblade Fargo och skadade höger frambog, tror jag det var. En muskelbristning som vi behandlade hos Stefan på Hälsa&Helhet. En dum sak var att det tog oss några veckor innan vi tog tag i våra liv och bokade tiden hos Stefan, så skadan tog lite längre tid än vad den kunde tagit egentligen..:( Men det var så länge den tävlingssäsongen varade. Men nu var vi i.a.f. igång med tävlingar, sommarlovet hade börjat och starten på SRG närmade sig med stormsteg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback