Compitititi

Det var längee sen jag var ute och tävlade med shannon, av olika anledningar. Så Askims klasser va perfekta, hoppade två LB, den första va A:stil och den andra en vanlig A:0 :) Askim har en jätte fin anläggning och funktionererna är super trevliga, så det är en väldig rolig och trevlig tävlingsplats! Sen hade vi väldigt tur med vädret, enligt prognosen så skulle det ha regnat konstant hela dagen, men vi hade sol hela tiden :D jag hatar att rida i regn, så tack till väderrapporterna för att ni alltid har fel! skoja bara, ni är säkert jätte bra på erat jobb! ;)

1 klassen, LB A:stil - 5 fel 
Jag trodde att jag inte var ett dugg nervös, men när Shannon exploderade i pigghet så märkte jag att det allt fanns fjärilar i min mage ändå. Tusen tack till Massimo som fick mig att börja andas igen ;) och få shannon från att vara överallt och ingenstans till att vända piggheten till fokusering. Fick en jätte bra känsla inne på framridningen, som höll sig kvar inne på banan. Banan var uppbyggd av mycket linjer och hinder ur sväng, höjden va ganska så normal, inte så maxat. 
är JÄTTE nöjd med Shannons prestation, hon va super! Tyvärr så krånglar jag till det lite, hehe. Jag har för stort kontrollbehov, vilket gör att jag gärna håller lite för mycket i henne. Speciellt när hon är så på och har så mycket energi. Därför så får vi lite dåligt flyt och hon hamnar i korsgalopp här och var. Petet berodde på att jag höll för mycket och hindret stog i uppförsbacke så hon fick inget riktigt bra avstamp. 
Det var stilbedömning och mina poäng va väldigt varierande ;) fick blandannat 8 på sittsen och på vägval, men en 5 på att jag höll för mycket i henne. Det kände jag ju själv så instämmer helt i dommarens kommentarer. Fick ett tidsfel också så ja, borde helt enkelt lagt upp ett bättre utomhustempo.  

2 klassen, LB A:0 A:0 - 4 fel
Hon var fokuserad och perfekt direkt från start. Banan va densamma, de hade bara lagt till en omhoppning. Flytet va bättre denna gången, dock så plockade jag och plockade och plockade, så vi kom lite nära här och var. Såklart gör jag samma misstag denna rundan och river samma hinder... segt! 

Är jätte nöjd med hela dagen, verkligen!! Det är så mycket power i denna ponnyn så ni anar inte.

Simply the best - Innishannon Outabout

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback