Presentation av Jennis hästar!

Här är då alltså presentationen av mina hästar!

Charly
Challe är en liten storhäst på 155 cm, som vi har ägt i snart 8 år! Han är verkligen en i familjen och kommer förmodligen aldrig att säljas.
Han är världens mest okomplicerade häst, som alla kan rida och som alla älskar!
Challe är egentligen mammas häst, men jag tränar och tävlar honom i hoppning! Denna häst har jag ridit från första början, när jag började rida och började bli intresserad på riktigt. Han har lärt mig så galet mycket och tillsammans har vi tagit oss från noll till att ha startat 110 cm tillsammans! :)
Challe är ingen häst jag satsar med, utan han är mest vår ”hobbyhäst” som jag tävlar bara för skojs skull helt enkelt! Jag vet inte hur högt vi kommer tävla i framtiden, men troligtvis nöjer vi oss med klasser kring 100 cm och bara har roligt på den höjden!
Jag har själv inte startat dressyr på honom, men han är väldigt duktig och välutbildad faktiskt och för några år sedan tävlade han LA-klasser (LA:3 som högst tror jag..) med annan ryttare! ;)




D'artagnan d'hamwijk
Min första egna storhäst! En härlig och positiv häst men med MYCKET attityd, inte helt lätt..
Men jag älskar speciella hästar och har inte ångrat en sekund att jag valde honom!
Vi hade en ganska jobbig och tuff start, och efter det har vår resa varit en ren berg- och dalbana! Vi har verkligen perioder, ibland går allt bra och bara rullar på helt fantastiskt, och ibland hamnar vi i jobbiga svackor som är svåra att ta sig ur. Vi har haft mycket motgångar tillsammans!
Han är som sagt väldigt speciell och en många undrar ibland vad jag tänker med som skaffade en sådan häst, tycker han är en idiothäst osv osv, men vi ska minsann visa alla en dag! :)
Vi har hittills tävlat upp till 115 cm. Målet är att starta 120 cm, och sedan får vi se vad som händer helt enkelt!
Danni, som vi kallar honom, har en stark personlighet och ett tydligt kroppsspråk! Och förutom att han kan vara väldigt aggressiv i boxen så är han UR-SNÄLL att ha och göra med! :)
Älskar min bebis <3



Trackback