Hej eller något! ;)

Känner att det här med att skriva en varsin presentation går jätte bra, haha.. Vi lägger uppdateringsribban högt!

Men jag får väl börja, har ingen aning om hur långt man ska skriva eller detaljerat.. menmen det får bli som det blir, missar jag något så är det bara att fråga.

Jag heter Emma och jag är 17år och 19dagar. Jag har även en egen blogg sen tidigare som ni kan hitta här men jag kommer nog långsamt gå över mer och mer hit. Det roligaste att höra om är väl hästarna skulle jag anta.
Jag har en storhäst som heter Fargo, som blir åtta år i maj. En av världens fyra finaste hästar;) Fargo har jag ägt i lite mer än ett år då jag den 12februari bytte min dåvarande D-ponny Ragge mot Fargo då det vanliga "växt ur sin ponny" problemet hade smygit sig fram. Vi har tävlat upp till 100cm än så länge med helt okej resultat, men har haft lite skador in emellanåt vilket har lett till att det blivit pauser och vi har inte kunnat börja klättra så mycket i klasserna än..
Fargo är en supersnäll men kan ha sina dagar. Det blir färre och färre men i början höll han på som bara den med att bocka och busa runt. Så jag hade en period när jag fick honom som det kändes piss, innan jag fick hjälp med detta. Nu är det bara roligt när han har sina "dampdagar", hehe..
Just nu håller vi på att köra igång ordentligt igen då jag har tagit det lugnt med Fargo sen i julas, han har nämligen haft problem med ryggen och jag har gjort väldigt mycket för att fixa det men det har ändå inte blivit helt bra:( Jag har iaf köpt en ny sadel nu som han verkar gilla och som ligger mycket bättre! Så nu hoppas jag på att det var nyckeln till hela problemet.

Ja, man kommer ju lära känna oss mer under tiden med den här bloggen så ska inte tråka ut med för mycket text redan nu. kan väl säga lite snabb-fakta som avslutning. Jag har en mamma, en pappa och en syster. Jag har två hundar, också har vi även lilla Ludde som vi haft på foder sen 5:e oktober 2008. Det var han som var början till allt det här med egen häst.
Han är en gammal gubbe som blir 24(!) år detta året. En riktig going som är halvblind och älskar att springa fort ute på ängarna!


Fargo Bargo

Lilla Luddisen

Detta får räcka för mig för denna gången..  så tack å hej
/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback