Lite sent kanske

Jag har ju inte heller skrivit mina resultat på tävlingen i helgen!

Vi hoppade också endast en runda på 105cm, debut på den höjden!
Även första utomhus tävlingen för säsongen och Fargo var sitt vanliga "utomhus jag". Så när vi red fram var det gnäggningar efter danni var tionde meter ungefär. Så körde lite lösgörande mm och höll mig lite ifrån Jenni&danni så då blev han bättre. Om jag är lugn blir han lugn. Om han inser att ryttaren inte har kontroll i en pressad situation så vet fargo verkligen inte vad han ska ta sig till då han behöver en stark ledare för att bli trygg, vilket brukar innebära att han gnäggar och hoppar i luften;)

Så sen kändes han lite spänd men ändå väldigt fin, framhoppningen gick jätte bra.

På banan blev han spänd då vi bara stod i ett hörn när jag egentligen behöver gå omkring så fargo inte hinner tänka. Det började och slutade dåligt. Fick två stopp på andra hindret som kom lite överraskande ur en sväng och fargo drog undan.. Och sen rev jag sista hindret, som var ett insprång i en kombination.
Men däremellan kändes han fin och ganska lugn. Måste dock kolla filmen igen då det känns som en tävling som bara passerat förbi utan att jag tar in allt som hänt!

Ja det blev ganska långt, kanske ska säga resultatet! Fick totalt då 16fel tror jag, annars får du rätta mig Jenni!;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback