Tävlat med Fargo idag, 105, 115!

Idag har vi varit iväg på tävling igen. Var på Marks Ridklubb idag och hoppade två klasser, två rundor för de som inte snackar hästspråk. Är väldigt nöjd, Fargo skötte sig bra allmänt på själva tävlingsplatsen. Inte så farligt skrikig efter Danni. Plus bra resultat på det, jag tar klasserna var för sig.
 
 
105cm, bedömning A:0/A:0(innebär att man först hoppar en grund på oftast 8 hinder, och är man felfri där går man vidare på andra fasen där det gäller att få så bra tid som möjligt samt inga fel helst.)
Fargo kändes fin, lite stark, syns säkert inte men så var det. Men det är bra för då får han lite mer sug mot hindrena. Så vi gick felfritt i grunden. Omhoppningen gick bra, jämn och lugn. Dock så lät jag han bli lite lång till det näst sista hindret så la han lite nära hindret. Och då fick vi med oss den bommen. Så 4fel totalt i andra fasen!
 
115cm, bedömning A:0/A:0
Höjden var inga problem, de hade det dessutom väldigt låga hinder på banan, eller så börjar man vänja sig vi höjderna? Vet inte vad jag ska säga, hittar känslan mer och mer hela tiden nu så det gick väldigt bra. Rev ett hinder som vi kom lite nära på, sen blev det helt kaiko på hindret efter det vi rev för jag bestämde mig inte för vad jag ville. Men Fargo fixade det den gången så resultatet blev 4fel i första fasen här. Är väldigt nöjd med Fargo, här är filmen, jag hoppas den fungerar med musik och allt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback