LOV

Idag är jag ledig. Det är första dagen på fyra veckor som jag inte har några som helst måsten eller planer! :D Dessutom så har jag sovit i min säng inatt, underbar känsla. Efter Billdal igår kväll så äkte jag till världens bästa ponny. Kunde inte sluta krama min fina fina vänn, har saknat henne så mycket. Hon har förvandlats till en liten skogsmulle med utvuxen päls, lång man och svans, så idag väntas en meakover haha. Fick höra att hon vart som en tickande bomb hela veckan och gått på bakbenen in från hagen så jag släppte galningen i manegen innan jag red. Så när hon sprungit av sig lite energi och vi lekt lite så hoppade jag upp och red en stund. Gjorde lite alexander övningar och dom fungerade super så hon var jätte fin. idag väntas lite hoppning :D 
en liten film på hur vi travade av efter hoppningen sist ;) 
 
 
 
 
 
 
Hur skönt det än är att vara hemma så är det fruktansvärt tråkigt att min praktiktid hos Zetterman är slut. Jag har haft så otroligt roligt och lärt mig enormt mycket. Alla hästarna hoppade super i helgen under Billdal och det var sorligt att ta farväl av dom igår, framförallt att säga hejdå till bästa Ida. Men jag planerar att åka ner och hälsa på i november då alexander ska ha en välgörenhets show kan man väl kalla det. Sen hoppas jag på att de behöver lite extra hjälp snart så att jag kan hoppa in ;) Stort tack till hela springfield farm! 
Ni kan föresten följa Ida och hennes liv på hippson där hon bloggar - jag är en hängiven läsare :D ni hittar henne här → http://www.hippson.se/blogs/iduspidus/index.htm
Det gjordes även en intervju med Ida på billdal, titta på den! → http://vwgrandprix.se/grand-prix-2012/#deltavling-3
 
Glory efter grand prixen ♥
På onsdag så åker jag eventuellt till Polen tillsammans med och rebecka berntsson jobbar åt Mariano Maggi som ska tävla där. Vi är borta i en vecka ungefär. Det blir mitt första jobb utomlands, nervöst och spännande! Får ta och använda mig av allt Ida har lärt mig i helgen ;) I'm a collector of routin and lesson. 
Så nu ska jag njuta av mitt tvådagars lov :D börjar med att tvätta berget av kläder som ligger på min säng. 
Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback