Du kommer aldrig att klara det!

Det är en mening som man med tiden lär sig att skaka av sig!
Har fått höra det hela mitt liv i allt jag gör, både med hästarna, i skolan och annat i vardagen. Tror inte jag är ensam tonåring om att vara med om det ofta, har jag rätt?
Folk utgår helt enkelt från att man är korkad, oseriös eller vad det nu kan röra sig om i sammanhanget.
 
Till exempel med hästarna, när vi köpte Danni. Hur mycket skit fick man inte höra då? Det där kommer aldrig att gå, nu har du tagit dig vatten över huvudet, osv osv. Detsamma gällde min förra ponny Lady faktiskt, tror till och med att det var värre då. Eller så var det för att jag inte var lika stark på den tiden och tog åt mig mer.
För så är det faktiskt, ju mer man får höra att man inte kan, desto mindre betyder det!
Det roliga är att i varje situation där någon inte tror på mig, så har jag alltid lyckats desto bättre. Det sporrar mig faktiskt mycket att "få visa vad man går för".
Oftast har det alltid varit utomstående vuxna(alltså utanför min familj) eller ungdomar i samma ålder som hackar ner på en.
 
Men för varje gång man lyckas motbevisa någon så växer man så enormt som människa. Till slut kan hjärnan inte ens registrera meningen "du kommer aldrig lyckas" längre. Det finns inte på världskartan, det finns inget längre som kan få en att sluta kämpa.
Mina erfarenheter har främst varit inom hästvärlden då, med alla hästar jag haft/hjälpt till med genom åren, eller bara själva grejen med tävlandet. Det har ofta varit för att "motbevisa" något för någon.
 
Och nu gäller samma sak i skolan, och med vårt företag! Vi kommer lyckas, med all säkerhet. Och vi kommer göra det jäkligt bra också! Ni ska få se, vänta bara!
 
När en dörr stängs, öppnas en ny och desto bättre! Så är det faktiskt, allt som händer - händer utav en anledning!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback