Fina Hästar och inspiration

Hejsan!
 
Något som verkligen inspirerar och motiverar är fina hästar. Som igår när jag fick rida Alex super fina 11åriga Capris S. Hästen kan säkert allt iprincip, fick testa piruett och hela kalaset! När man sitter där och känner hur hästen fixar det man ber om, kanske inte så klockrent då man själv inte kan helt men ändå. Och hur hon i varje galoppsteg tar i med hela kroppen och är varenda muskel kommer fram på bilderna.
 
Då blir jag inspirerad, det var samma sak när vi var på Falsterbo och man se alla fina hästar där. Då känner jag hur jag vill jobba min häst till att få en så "fin, musklad bakdel" eller så "härlig galopp" mm. Jag är långt ifrån välutbildad själv och skulle inte kalla mig själv för en erfaren ryttare. Jag har inte kunskapen att lära min häst allt, och det vet jag. Men jag vet att jag kan lära Fargo en hel del ändå och jag kan jobba honom till att bli fin. Inte på samma sätt som de som har rejält med erfarenhet med sig, och inte lika snabbt. Men på något sätt blir man ändå motiverad av alla dessa fina hästar man ser.
 
Nu ska det alltså jobbas hårt under hösten. Drar ut på praktik tre veckor vilket förstör lite för min del då jag inte kommer kunna rida Fargo förutom på helgerna. Men efter det fortsätter vi med att arbeta och tävla. Här ska det byggas muskler!;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback