vecka 41.42.43

Om 1,5vecka drar hela EJFA ut på praktik. Som ni vet ska Jenni till Sara Samuelsson och Adde ska med Flami till Zettermans, det är inte dåligt det! Själv ska jag också neråt i landet, nämligen till Mjöshult, det är fortfarande lite oklart om vart det ligger exakt men jag tror nära Ullared. Är inte helt säker!
De jag ska till heter Olivia och Emelie Andersson, och de driver sin verksamhet ihop med resten av familjen vad jag har förstått. Det är inriktat på hoppning och de har hästar i alla åldrar som används eller ska utbildas inom hoppningen då. Även en del avel. Så det ska bli väldigt kul, en sådan verksamhet man själv skulle kunna tänka sig ha i framtiden!
 
Jag kommer alltså att bo där nere under veckorna, får se hur det kommer göras under helgen. Dock hade de inte plats så att jag kunde ta med mig och stalla in Fargo, vilket är synd. Så jag kommer åka ner dit och bo där själv, känns lite nervöst men det blir nog bra. Fast måste erkänna att det hade varit lite mysigare att ha med sig hästen så man kunnat gå ner och gosa på kvällarna. Som sagt om 1,5vecka är det, här har de även en hemsida som kan kollas in om man vill veta mer!
 
 
Fargo var duktig under ridpasset idag! Skulle haft dressyr men tränaren/läraren hade förhinder, eller något. Vår skola är inte bäst på att informera en. Körde iaf ett pass själv på vanligt-tredelat-äpplebett. Och det kändes väldigt bra, han har börjat acceptera bettet mycket bättre på det sista. Innan har han varit så spänd på det och inte velat jobba utan bara stretat emot. Och så stark han har varit på det.. Men nu slappnar han av mycket bättre och vågar ta stödet, så det känns bra. På fredag är det hopträning och söndag tävling. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback