:)

Hallåa,
Nu är jag tillbaka från körningen. Har startat i nedförsbacke, uppförsbacke, pakerat, backat inedför- och uppförsbacke, kört sicksack mellan barn och cyklister, kört runt i hela orsa och fram & tillbaka till Mora. freedooome! ;) de va lite nervöst, men super kul! det svåra tycker jag är att starta i uppförsbacke, men det blir nog bra. 
Som sagt så är jag i Dalarna, hos stora tjocka släkten. Här stannar vi tills på lördag em, sen får ni se upp på dom stora vägarna när jag styr hemmåt...haha. 
 
Först och främst STORT tack till alla som hjälpt till denna helgen, hade inte fått ihop de utan er! :) I lördags hade jag lyxen med att Jenni mockade alla mina boxar och Matto var med hela dan och hjälpte till med allt från ridning till att förbereda Shannon. I söndags så hängde Matto och Rebecka Schulz med till tävlingen och supergroomade. Även Emma och Elin kom till andra klassen :) Det bästa man kan ha : Människor runt omkring som man litar på.  Behövde endast fokusera på min ridning, vilket är toppen! Pappsen är ju med på ett hörn och kör&stöttar också♥
Efter en lång dag med många starter var det bara att åka hem där allt var kvar, mockning, hö, vatten, Shannon och två hästar till att rida. Men det gryma teamet som va med mig fick upp mig på första hästen och när jag kom tillbaka så vart nästan allt klart. Sånt livar upp dagarna kan jag lova :D
 
Första starten var jag dubbelnolla med en näst intill perfekt runda med bra ridning från min sida och Shannon skötte sitt jobb super. Kom en utanför placering och aa.. finns inte så mycket mer att säga ;) 
Andra rundan kom jag över tre hinder, sedan stod vi i mitten på två ben. Tror vi hann bli uteslutna innan jag gick ut. Anledningen.. har svårt att skriva ner de utan att det ska misstolkas på något sätt. Jag vet varför och har tillsammans med folk som känner mig och shannon som ekipage gjort en plan :) är jätte nöjd över första rundan!
 
Var ute på en sådan där promenad som jag bara kan ha med min Shanone igår (matto som kommit på ett nytt smeknamn). Gick upp en sväng i skogen och bara myste. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar den hästen. 
Fuxen fick sig en riktig hårdträning över småhinder. Gav mig själv en klapp på axeln över hur mitt tålamod har utvecklats ;) Fux fick många klappar, han va så duktig! På slutet var han så lösgjort som han bara kunde bli :D 
Catten fick sig en lång skritt-tur ute och sedan fick hon ta sig några skutt hon med. Det är verkligen så KUL att rida när hästarna går bra! 
Tror jag ska köra på samma upplägg med alla tre på söndag :) 
 
Sista hästen för dagen, väntar på att Falk ska slänga upp mig. Tar en micropaus i vår solen :D
 
Mitt Allt 
 
 
 
Catt säger HEEEJ till alla bloggläsare
 
Fina XrayOfLove (fuxen) och Rebecka. Nu saknar vi dig allt din toke! 
 
 
Looooooveeeee
 
 
 
Hörs sen med bilder från tävlingen! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback