Exakt två år!

Idag har jag haft Danni i exakt två år, tiden bara flyger förbi! Helt sjukt..
Minns det som igår, när vi hämtade honom på väg hem från vår skidresa 2011, en skruttig, smal, omusklad och ganska sönderbiten häst, oj vad lycklig jag var! Min första EGNA storhäst, den känslan alltså!

Jag var väl medveten om vilken resa vi hade framför oss, men jag var säker och har aldrig ångrat mig, även om det känts tufft många gånger när han varit heelt galen något ridpass eller vägrat ut sig på några tävlingar eller bitit/sparkat en i boxen osv.. Hur många timmar jag & mamma stått i ösregn och försökt få in honom i transporten och hur många hundratals timmar jag la på att ens få fram honom i galopp i vår dammiga paddock hemma första sommaren tillsammans. Helt galet hur mycket jag kämpat och lagt ner hela min själ i denna häst.. Men det var värt det, för mig. Jag älskar min bebis såå mycket och jag har utvecklats något otroligt med honom, fått lite mer kött på benen så att säga och mycket ridtekniskt har jag med mig från honom till alla andra ponnyer/hästar!

Jag visste vad jag gav mig in på, och det är nog något av det bästa jag gjort! Jag har både utvecklat mig själv och Danni, och framför allt gett honom en andra chans i livet, finaste älsklingen <3
Lite goa minnen under vår tid tillsammans..

Första ridpasset hemma, dagen efter att vi hämtat honom!
25 april 2011-
 
 
Kämpigt ridpass juni 2011, ett av de första hopp-tillfällena-
 
 
 
Man kan väl lugna säga att hans teknik har förbättrats?
 
Gosig bild, juli 2011-
 
 
Det blev mycket jobb från marken under sommaren -
 
 
Första hoppträningen någonsin för tränare (augusti) då hade vi kommit en bra bit på vägen -
 
Första tävlingen tillsammans, augusti -
 
Flyttade till Höglanda -
 
 
Hopade vår andra tävling, första inomhus - slutade med omkullridning men skam den som ger sig -
 
 
 
Vi fortsatte utvecklas på Höglanda, oktober 2011 -
 
 
Debuterade 110 cm på en av Billdals träningstävlingar november-11, felfritt<3 -
 
 
Lite photoshoot januari 2012-
 
 
 
Mars 2012 -
 
 
Första regionala tävlingen, mars -
 
 
Första placeringen tillsammans, mars -
 
 
Galet värre, april 2012 -
 
 
 
Fina Danni, hemma för sommarlov juni 2012 -
 
 
Tävlingar under juni -
 
 
 
Knäppisen tillbaka på Höglanda efter sommarbetet -
 
 
Startade upp inomhussäsongen i september/oktober, började riktigt bra med två tredjeplaceringar på raken -
 
 
 
Flyttade Danni till Sara Samuelsson i tre veckor för praktik! Han gick riktigt bra där! -
 
 
Krossade vaden under en tävling på Nordhalland, men tävlade ändå(aj..)
Fick rida utan stigbyglar resten av min praktik-tid -
 
 
 
Tävlingar oktober/november-
 
 
 
 
Åkte hem för ett låångt jullov(åkte hem extra tidigt pga smitta i skolan) -
 
 
Ställde Danni hos Sara Samuelsson i 5 veckor feb/mars på tillridning under min skidresa samt Holland-praktik, hann rida lite däremellan -
 
 
Kom igång med tävlingarna igen i början av mars -
 
 
 
Blir förhoppningsvis många fler minnen med världens finaste Danni under 2013! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback