Jag lever också! ;)

Jag ursäktar den otroligt dåliga uppdateringen från min sida under helgen! Men jag är helt slut verkligen, har haft stalltjänst både lördag/söndag i skolan(var även hästskötaraspirant under lördagen), samtidigt som jag haft stalltjänst hemma på Ranagården, med alla utsläpp, fodringar, intag och städning! Har däremellan ridit Danni och Mulle, tagit hand om lite andra hästar, försökt klämma in lite plugg, umgåtts med goa Jolle och försökt strukturera upp resten av terminen med plugg, hästar och tävlingar varje helg..
Imorgon är det massa som ska göras! En hög med plugg till att börja med. Har tre hästar att rida imorgon också, Danni ska ridas med lite bommar tänkte jag, Mulle ska dressyra och Challe ska hoppas lite inför tävlingen på onsdag! Ska hinna putsa och fixa med all utrustning också :)
 
På onsdag är det alltså tävling för hela slanten! Jag, Emma, Flami och eventuellt Adde ska alla tävla på Onsdag då vi är lediga! Så himla skönt att ha Kungsbacka ridklubb på skritt-avstånd från skolan, det är bara att gå dit när man känner för det och man behöver inte tänka på att ha någon som kan köra osv! :)
 
Jag ska hoppa båda mina bebisar, blir Challes första tävling på ca 5 månader, första utomhus på typ 2 år! Men det ska nog gå bra ändå, han hoppar bara en 90-klass! :)
Danni hoppar en 100-klass, går det väldigt bra kanske jag efteranmäler till 110 också, men det får vi se! Vill bara att han ska få gott självförtroende inför resten av utomhus-säsongen där han lätt blir tveksam där. Tänkte eventuellt testa att trycka in lite bomull i öronen på honom på onsdag, kanske är ett vinnande koncept? ;)
 
Nu ska jag nog ta och avsluta kvällens plugg och gå och lägga mig, dödstrött!
Mina fina -
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback