Alfarvad

Vi har ju inte berättat om stället vi skall till på praktik, tror jag inte i.a.f. Hursomhelst så åker jag, Flami, Fargo och Rinus till Danmark imorgon. Dronninglund om man skall vara exakt. Och där kommer vi vara i två veckor, Flami har handlat massor med mat, vi har nästan packat klart och idag skall allt fixas till hästarna så att det bara är att lasta hästarna imorgon bitti. Och då är vi "ready for take of", 10:00 avgår färjan imorgon mot Danmark!
 
 
Ja så dessa fyra snyggingar skall på praktik till ett stall som heter stall Alfarvad. Där de avlar fram mycket Z-hästar, så det är allt från föl till tävlingshästar som går svår klass. Sammanlagt är det ca 35 hästar tror jag plus de anställdas. sedan har de även en separat anläggning till där de har ston och föl tror jag det var. Mycket mocka skulle jag tro;) Dem verkar jätte snälla och trevliga och vi fick ju även ta med våra egna hästar, vilket är väldigt skönt. Det har blivit lite avbrott här och där hela tiden med resor o.s.v. så då tappar man alltid varandra lite när man är hemma några veckor, borta en...
 
Så på praktikplatsen är det danska som gäller, förutom två tjejer som jobbar där som är svenskor! Och de har gått på Sveriges ridgymnasium i Svedala. Vilket är väldigt skönt, först och främst att de pratar svenska och sen att vi som har gått på SRG brukar vara ganska lika, bjuder på sig själva o.s.v. ;P
 
Nu skall jag fixa lite tidsinställda inlägg, eftersom min hjärna tydligen inte vill sova.. vi är borta två veckor så blir svårt att fixa inlägg till varje dag under hela resan. Men kommer förhoppningsvis kunna blogga lite där nere ifrån åtminstone. Så vänta er inlägg även under dessa två veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback