Offenburg

Tänkte skriva en liten snabb hälsning, men glömde.....det är fullkomligt omöjligt att klicka på internet och göra någonting "snabbt". Ska ner och äta, kommer inte orka laga mat så det får nog bli lite tysk youghurt med nutella till efterrätt (mamma jag saknar dig). Efter det ska jag försöka brainstorma och göra iallafall ett försök till att minska den gigantiska högen med plugg som jag har med mig. 
 
Vart en dag full med aktivitet, precis som alla andra dagar. Förutom allt det vanliga så har vi packat lastbilarna och skickat iväg åtta hästar till Offenburg. Det ligger bara 20 minuter här ifrån så Alexander kommer pendla så att han kan rida några hästar som är kvar här hemma på morgonen innan han åker till tävlingarna. De åtta hästarna är däremot uppstallade där och Anna och Rebecka bor i lastbilen. Jag, tillsammans med Natalie, Sanny och Ronaldo har hand om stallet här hemma på dagarna och åker till tävlingen på kvällarna för att äta middag och festa. På fredag byter jag och Rebecka så att jag stannar kvar på tävlingarna under helgen och hon tar stallet. 
 
Det känns konstigt att ligga här själv i sängen och lyssna på musik. Det känns som om vi sitter ihop nu, jag och rebecka, hah. Medan vi packade iordning lite förut så påminnde rebecka mig om allt jag inte får glömma; ät ordentligt, somna i tid, borsta tänderna, glöm inte ditt och glöm inte datt.... ♥ 
 
På måndag ska vi åka och storhandla inför våra fyra veckor i Spanien. Ser verkligen inte fram emot den handlingen, tycker att det är jätte svårt att veta vad man vill äta så långt i förväg. Sedan så åker vi mot Spanien på tisdag med 11 hästar. 
 
Sammanlagt i stallen så är det 35 boxar + tre boxar som inte är permanenta, vilka Scotts hästar står i för tillfället. Vi har hand om 26 av dem hästarna. Ska ta och filma lite någondag kanske :) 
 
Är helt upprymd av att ha alla dessa fantastiska ryttare runt mig. Guld medaljören i OS, Alexander, Lisa, ska träffa Rolf och Angelica hela helgen osv osv. Kan knappt fatta att vi är här. 
 
 
 
Hingsten Key West. Alexander vann den stora klassen med honom förra året i Offenburg, i år åker han dock inte med. 
 
 
Hingsten Cartree. Jätte fin i all ridning, men ganska jobbig att hantera i närheten av andra hästar. 
 
 
Haha, trött efter dagens motion.
 
 
Quick. 
 
Nolita påväg till skrittmaskinen. 
 
Hingsten Contutto. Han är så himla fin. Hann tyvärr inte ta kort när Alex satt på honom och kramade om bamsingen. 
 
Fina Contutto
 
Muskelpaket
 
Våra avancerade tavlor. 
 
 
 
 
 
 
 
Sötnosar
 
Chipsy posar
 
Fina Fina Show Time
 
Hört att det är regnigt och eländigt hemma :( Här har det vart rätt fint väder och många plusgrader. Jätte skönt, kan jobba i en liten tjockare tröja bara och slipper långkalsonger, tjocka jackor och allt vad kya innebär. 
 
Tack för idag, ta hand om er sålänge så hörs vi. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback