Tröött! ;)

Ååh vad jag är trött nu, min kropp känns helt mörbultad också! ;)
Klockan är över 23 och nu har jag ätit middag, haha!
 
Men jag ska inte klaga, är ju trots allt en rolig anledning! Har först vart en sväng på Höglanda och tagit hand om Danni & Fargo, trimmade båda i manegen, Danni fick gå ett hårt pass och Fargo lite lagom! :)
Båda var SÅÅÅ fina, jättekul verkligen! Är så chockad över Danni framför allt, han har varit perfekt i en hel vecka nu (peppar peppar), och var helt lugn idag trots att han VILADE igår!? Tror aldrig det har hänt tidigare.. Men väldigt kul! :)
Imorgon är det hoppträning, då är det upp till bevis hur lugn han egentligen är min knashäst.. ;)
 
I alla fall.. Efter Höglanda åkte jag direkt till Ranagården för att fixa i ordning Desty och åka på hoppträning(hann med en lång mys-stund med lilla Challisen också, hehe..)!
Desty var vääldigt pigg, men som vanligt hur fin som helst! Verkligen kul med en häst som ALLTID är så positiv och glad till allt arbete och hoppningen. Det är ju en väldigt bra grund till all fortsatt utbildning mm.
 
Nu är det bara lite grejer som ska finslipas! Jag ska dels få in alla knappar på Desty och lära mig hur hon fungerar i hoppningen osv, och sedan ska även lilla tjejens kondition jobbas upp samt så måste vi få mer rutin tillsammans helt enkelt! :)
(har lite för mkt "Danni-ridning" på henne fortfarande)
Men det känns ändå som att vi har en bra grund ihop, det kan nog bli bra! :)
 
Dagens träning var bara TEKNIK, ganska kluriga grejer faktiskt! Det känns i kroppen nu kan jag säga! Verkligen en utmaning på en STARK häst, men det gick helt ok ändå, inte total katastrof även om min ridning inte var på topp! 
Först var det lite jobb med bommar och småhinder i olika övningar. Sedan gick vi över till en serie med travbom in, sedan tre plank med ett galoppsprång emellan alla, och avslutade med ännu ett galoppsprång till oxer ut!
Sedan hoppade vi på S-bågar och hoppade rakt över sneda hinder på olika galoppsprång, pyssligt det där :)
 
Lägger kanske upp någon filmsnutt imorgon, men nu måste jag SOVA om jag ska orka upp till skolan imorgon, har stalltjänst hela dagen samt hoppträning!
 
God natt!
 
Fina Desty får stå för en bild idag, sooommaarr :( -
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback