Fina hästar! :)

Både Danni & Mulle har varit superfina idag! :)

Danni gick dressyr i skolan, där vi idag hade programridning! Dock var inte själva uppvisningen idag utan vi tränade/finslipade på de moment som behövde förbättras, fick lite tips osv! Två veckor efter lovet har vi uppvisning för dressyrdomaren Britt Hammar(tror jag hon hette.. hee), och jag ska verkligen undvika att rida min egen häst om det är möjligt! Ska fråga om jag kan låna Mulle istället ;)
Idag iaf, så gick det väl sådär, ungefär som förväntat! Danni var lite galen/stark/pigg osv och kände inte riktigt för att samarbeta, och att rida dressyrprogram på honom då på en smal dressyrbana, sitta ner på en spänd häst i hoppsadel osv, är väl inte riktigt det roligaste! Alltså, han är väldigt fin att rida nu, men just det här konceptet fungerar inte på honom(det blir bara ett stress-moment), vi är ett verkligen hopp-ekipage till tusen, aldrig att jag tänker starta dressyr på Danni, haha! Jag är faktiskt ingen dressyr-hatare, tycker det kan vara ganska kul med programridning och lite dressyrtävlingar mm, bara INTE på MINA hästar, dem är lite för starka och jobbiga.. ;)

Lilla dressyr-Mulle däremot, han fick hoppa idag! Haha, lite ombytta roller.. Han var jätteduktig, satte ihop en liten bana på typ 80 cm och bara rullade på, jobbade på att hitta ett fint flyt och bra avståndspunkter! Han är ju lite ringrostig i hoppningen nu efter vintern, men det jobbar vi upp snabbt!
Han kändes fin i markarbetet också, som alltid! Jobbade mycket lösgörande där, lite sidvärtes, tempoväxlingar, mycket volter osv :)

Tre lite halvkassa (men bättre än inget, eller hur) bilder från senaste tävlingen med Danni! :)
Dessa är från 100 cm-klassen -
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback