R U B R I K

Halloj!!
Dålig bloggning från min sida, jag vet. Allt går så fort, i 180 knyck verkligen. Trots att tiden bara rinner iväg så har jag inte gjort så mycket sen jag kom hem, hur nu det går ihop ;) Fokuset har legat på att försöka jobba ikapp mig i skolan och trimma min lilla busponny. 5 veckor i USA och 6 veckor i spanien/tyskland får sina konsekvenser... men jag biter i det sura äpplet och jobbar på, sakta (väldigt sakta) men säkert går det framåt och berget med läxor minskar! 
Ovanpå det har jag försökt få tid med mina älskade vänner, vilket har varit svårt. Men lite firande för min fina vänn Helena som blivit stor tjej har det vart och annat mys och grejer. 
Shannon ligger i hårdträning! Och det ger resultat. Hoppade henne igår, väldigt bra övningar, med graman och hon hoppade mig ur sadeln över varje hinder! Super lydig och hoppade fantastiskt, luftigt och vilken teknik. Hon blir annars lätt lite för "skarp" kan man säga för att sammafatta problemen i ett ord ;) Ska inte utveckla de mer för då slutar det med att jag sitter här och skriver en roman om shannons temprament osv. Tror att Moa filmade en runda på 1 m eller nått, ska se om jag kan få tag på den så jag kan visa er hur jag flyger runt och "how shes up in the sky" som irländarna sa när hästarna hoppade bra nere i Spanien. 
Hon är fit for fight för tävlingen som är nästa söndag :)
 
Jag har lite svårt att leva i nuet om jag ska vara ärlig. Har mycket kontakt med alla godingar från Spanien och Tyskland, vilket får mig att drömma tillbaka till den undebara tiden vi hade där. Alex mamma skickade häoomveckan en bild på det nya fölet som kommit till världen, så nu håller vi på och slåss med fam Schill om namn på den framtida stjärnan. Alex terrar med en massa festbilder och uppdaterar flitigt om hur varmt det är där nere..... svarar med fina bilder på läxböcker och snö ;) Och alla andra ååhhh... vi är så utspridda runt om i världen :( Vi alla försöker kolla årets kommande tävlingar framöver för att se när vi träffas nästa gång... 
Annat som gör det svårt att stanna i nuet är all planering för sommaren!!! När vi ska tillbaka till Tyskland, när kommer vi hem, och såklart italy. Självklart ska efa (vårat älskade J är för upptagen iår :'( :( ) göra alassio osäkert i sommar igen ;) 
 
 
 
 
 
 
 
Fölet :D
 
 
Bilden han skickade härromnatten. De firar sankt patricks day på vårat favvoställe!
 
 
Utöver de så är det körkort och det faktum att jag fyller 18 inom en snart framtid :D hihihihihi. 
Ännu bättre, jag blir mydig under Göteborg Horse Show och då jävlar blir det F E S T :D :D dessutom håller jag alla tummar och tår för att vännerna runt om världen kommer hit då! 
 
Har vi berättat att EJFAedition gått in i ett sammarbete med inga mindre än Equiter? Om inte så gör jag det nu, och vi är otroligt glada och stolta över detta. ÄNNU bättre är att vi kommer finnas på GHS. 
Så kom och hälsa på oss!
 
Jaa, April kommer bli en månad full med aktivitet. Jag har ju inte mindre än 3 vänner som även dem fyller 18 denna fantastiska månad. party party !
Men för att återgå till nuet...haha. Sitter med en stor kopp te och kollar på film med mina bröder + kompisar. Lite paralellt kollar på (fest) kläder och checkar läget på internet. Min partypingla till moder är i gbg och festar så jag och bästa Emma, ska inatt åka in för att hämta henne. jag, emma och flams skulle ut och dansa igår, men det slutade med att vi alla tre däckade framför fotbollsmatchen (som förövrigt sög). Bytte ut utgången mot att bädda sängar åt mammas vänninnor som var här på tjejmiddag igår. Ombyttaroller.com
 
yaya, ska dricka lite mer kaffe så jag håller mig vaken tills moder ringer och känner sig redo för att hämtas ;) får nog ta och ringa pappsen som är i Norge och höra hur han har det också. 
Hörs inom en snar framtid ♥


 
 




 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback