Meetinget

Hejhopp! Är nu hemma och intagit myskläder. Så nu kommer resultaten från helgen, har inte haft tid/ork att göra det under helgen men nu kommer allt på en gång. Jenni har uppdaterat så bra ändå (y) Varit guldvärd hjälp, tack igen!
 
Fredag 110cm bed. Två faser A:0/A:0 - 8fel i första fasen
Fargo var jätte fin i ridningen idag, hoppade upp och han kändes jätte fräsch direkt. Vilket var väldigt tur då jag inte hann rida fram då vi hamnade lite efter i tidsplanen. Så kom lite stressade till tävlingen som det var, och när jag skall gå in på framhoppningen så har arrangörerna flyttat min från start 8 till start -2 i sista sekund. Så när jag säger att jag skall hoppa fram och behöver släppas in så säger dem "Men du ska in på banan, domaren har redan ropat in dig". Paniiiik! Vilket stressmoment. Samtidigt satt mamma som var i full fart påväg till tävlingen från jobbet, och tittade på equipe där jag hoppade fram och tillbaka på flera olika starter och allt var kaos. Fick tillslut min start som nr 8 men hade börjat hoppa fram i stress osv. Som tur så var Fargo väldigt fin men vi tappade ju lite fokus och fick med oss två bommar. Vi gjorde vårt bästa och det blev endå en bra runda!
 
Lördag 115cm bed. Två faser A:0/A:0 - 4fel i första fasen
Idag hade vi tid på oss och kom igenom banan på 4fel i första fasen. Fargo var taggad men ändå lugn! Stått själv hela natten men var jätte duktig. Det var vissa distanser där jag är van att rida framåt men nu på gräset så fick vi upp en sån bra galopp att det blev trångt för en gång skull. Så vi kom lite nära på vissa distanser och fick då med oss en bom. Det var en enda dubbelnolla i hela klassen av 40 startande! 7stycken som kom till omhoppning varav 2 blev uteslutna väl där! Plus 13till som blev uteslutna i första fasen. Haha det var inte lätt. Fargo var kanon duktig iaf, har fått film härifrån också.
 
Söndag 115cm bed. A:1a Junior DM - 4fel i grundomgången
Fargo var lite trött idag. När jag hoppade fram blev han bättre och hoppade jättefint sista sprången. Sen fick jag gå banan efter jag hoppat fram, och sen när jag hoppar upp igen och skall ta räcket så får han en chock eller något och stannar!! Och jag skall in på banan först. När jag kommer igen så stannar han åter en gång, inte vanligt för att vara Fargo.. Så får hoppa där några gånger. Hinner inte gå in på banan och passera de ställen jag vill visa för Fargo som kan vara tittiga. det var nog en av de värsta rundorna i hela mitt liv. Okej det kändes värre än det var. Jag fick kämpa som bara den för att ta oss igenom banan och men bara 4fel, helt otroligt. Fargo gick inte fram som han brukar och han kändes nog av att han var trött här. Plus det med att han stannade på framhoppningen är helt klart en faktor. Men vi tog oss igenom!
 
 
Det har varit en väldigt rolig helg. Två dagar med strålande solsken och en jätte duktig häst för att vara hans livs första meeting! Vi är nu en erfarenhet rikare och kan nog snart börja titta på att gå upp dom där sista 5centimetrarna till 120. Det har varit många roliga ryttare att kolla på och riktigt kul att tävla på gräs igen. Detta skall göras om! Nu ska jag fixa massa roliga bilder som Jenni och mamma har tagit och sedan ska jag gosa ner mig och se på vampire diaries!
 
Sneak peak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback